Προσκεκλημένοι Καλλιτέχνες

Δημήτρης Αγαθόπουλος

Ο Δημήτρης Αγαθόπουλος είναι εικαστικός και ερευνητής των νέων μέσων. Σπούδασε Ζωγραφική στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης» στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Διδάσκει στο Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, καθώς και στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης» της ΑΣΚΤ. Η καλλιτεχνική του πρακτική επικεντρώνεται στη διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ τέχνης, τεχνολογίας, με έργο που περιλαμβάνει 3D sculpting/modeling, expanded animation, AI-driven Art, οπτικοακουστικές αφηγήσεις μέσω βίντεο και ήχου, δημιουργία εικονικών περιβαλλόντων, ψηφιακή σκηνογραφία και ζωγραφική. Παράλληλα, η ερευνητική του δραστηριότητα εστιάζει στην τεχνολογία και τον πολιτισμό, συμμετέχοντας σε ερευνητικά έργα, καλλιτεχνικές ομάδες και διεπιστημονικά εργαστήρια. Έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις και φεστιβάλ, σε χώρους όπως το ΕΜΣΤ, το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το Μουσείο Μπενάκη, το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών, τη XV Biennale de la Méditerranée κ.α.


Ευγενία Αποστόλου

Η Ευγενία Απόστολου σπούδασε στο Λονδίνο στο Central School of Art & Design (1974-1978) και στο Royal College of Art (1979-1982). Έχει κάνει ατομικές εκθέσεις στις γκαλερί Δεσμός (1984), Ελένη Κορωναίου (1989), Νέες Μορφές (2002 και 2007) , Ιλεάνα Τούντα (2015 και 2023) κ.α. Είχε αναδρομικές εκθέσεις στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (2009) και στο Μουσείο Αλεξ Μυλωνά (2010) σε επιμέλεια Ντένη Ζαχαροπουλου για τις οποίες βραβεύθηκε από την ΑΙCΑ Hellas (2012). Έχει συνεργαστεί με διάφορους επιμελητές εκθέσεων σε σημαντικές ομαδικές εικαστικές διοργανώσεις εντός και εκτός Ελλάδας όπως η XLVI Μπιενάλε Βενετίας (1995), έκθεση ‘Ελυτρον’ και η Ντοκουμέντα 14, Κάσσελ 2017 (συλλογή ΕΜΣΤ σε επιμέλεια Κατερίνας Κοσκινά). Έργα της υπάρχουν σε συλλογές Μουσείων (ΕΜΣΤ, CCA, MOMUS) και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το έργο της διαμορφώνεται μέσα από διαδικασίες σύνθεσης, μετατόπισης και ανασύστασης της ζωγραφικής ύλης μέσα στον χώρο του τελάρου. Αναφέρεται στην έννοια της φθοράς, της μετάβασης και αναγέννησης της ύπαρξης σε συνεχή ροή.


Δημήτριος Αντωνίτσης

Ο Δημήτριος Αντωνίτσης σπούδασε μηχανολογία στο ΕΤΗ της Ζυρίχης και στο Rensselaer Πολυτεχνικό Ινστιτούτο της Νέας Υόρκης (Master of Science). Έχει ειδικευτεί στην υψηλής ταχύτητας φωτογραφία με μικροσκόπιο. Έχει βραβευθεί για την ταινία μικρής διάρκειας Past Glories, Present Despondencies, σε συνεργασία με το “Robert de Niro studio”. Έχει ιδρύσει τη διεθνή πλατφόρμα τέχνης ΥΣΠ (Ύδρα Σχολικά Προγράμματα). Τό έργο του έχει εκδοθεί σε μονογραφία, Showhungry (Koan Publications) και σε camp photonovella, Agathon or Panic in Weimar (futura) και έχει εκτεθεί σε 15 ατομικές και 35 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η αισθητική του γλώσσα διαμορφώνεται μέσω μινιμαλιστικών αντικειμένων και υπερφορτωμένων φολκλόρ σχεδίων, εκφράζoντας την κριτική του απέναντι σε ιδέες, που επιβάλλει ο δυτικός τρόπος ζωής: υπεραπόδοση, κοινωνική δύναμη και υπερκατανάλωση, έμφυλες διακρίσεις. Έργα του ανήκουν σε διάφορες σημαντικές συλλογές: ΕΜΣΤ,–Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Οργανισμός ΔΕΣΤΕ– Fondazione per la Fotografia, Turin – Benedikt Taschen Collection -Cologne.

Γιώργος Τσεριώνης

O Γιώργος Τσεριώνης σπούδασε στην Σχολή «Βακαλό» και την Α.Σ.Κ.Τ. Στο έργο του, χρησιμοποιεί ένα ευρύ φάσμα μέσων όπως κεραμικά, γλυπτά, σχέδια, εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας και performance. Έχει πραγματοποιήσει 17 ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 60 ομαδικές εκθέσεις σε Ελλάδα, Αυστρία, Τουρκία, Γερμανία, Βοσνία, Κίνα. Παράλληλα έχει ο ίδιος επιμεληθεί πολλές εκθέσεις. Έργα του βρίσκονται σε συλλογές: MOMUS, Μουσείο Μπενάκη, Συλλογή Citibank, Συλλογή Alpha Bank, Συλλογή Δήμου Ελευσίνας, ACG Art του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος , Συλλογή Κοπελούζου, Συλλογή Benetton, Συλλογή Κυριακοπούλου, Συλλογή Παναγοπούλου. Στην τέχνη του Γιώργου Τσεριώνη η αποσπασματικότητα και το θραύσμα, η διαδικασία της αποδόμησης, της μετάπλασης και της μεταμόρφωσης, καθώς και οι παράμετροι της μνήμης και του χρόνου, του βιώματος και της ιστορίας διαδραματίζουν καίριο ρόλο. Ενώ, η ευαισθησία συμβιώνει με τη σκληρότητα, το παρελθόν με το παρόν, το οικείο με το ανοίκειο, το ιδιωτικό με το δημόσιο, και το ατομικό με το συλλογικό.

Μάρθα Δημητροπούλου

Η Μάρθα Δημητροπούλου αποφοίτησε το 1997 από την ΑΣΚΤ με πτυχίο στη Ζωγραφική. Συνέχισε τις σπουδές της στο Λονδίνο, στο RCA
(Master στην Γλυπτική) και στο UEL, (Professional Doctorate στις Καλές Τέχνες), με υποτροφία του ΙΚΥ. Έχει παρουσιάσει τη δουλειά της
σε πλήθος ομαδικές και ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Μεταξύ των σημαντικότερων:(2022) TεFRα, Κέντρο Σύγχρονης
Τέχνης Ιλεάνα Τούντα, Dream on, πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο, σε συνεργασία με τη Βουλή των Ελλήνων+ΝΕΟΝ, Οργανικές Εγγύτη-
τες. Αίθουσα Τέχνης Γ.& Ε. Βάτη, Σύρος, Πράσινο Πέρα(σ)μα, Μουσείο Αλιείας , Πέραμα , (2021), Ο κύριος Ροβινσώνας Κρούσος έμεινε
σπίτι. Περιπέτειες σχεδιασμού σε συνθήκες κρίσης, Μουσείο Μπενάκη (2020), 1ο MOMAFAD / Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης για μια ημέρα
στον πρώην Ανατολικό Αερολιμένα Αθηνών (2019) , Πολλές εκδοχές του Κήπου, The Symptom Projects #9, Άμφισσα(2017), Απαξία/Αξία/Υπεραξία: Μεταξύ «έργου» και «τέχνης», Mercedes S500, ατομική έκθεση, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα, Αθήνα(2014), Uber-Bodies, Hydra School Projects, και πολλές άλλες, Έργα της βρίσκονται σε σημαντικές δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.

Ανδρέας Σιτορέγκο

Ο Ανδρέας Σιτορέγκο είναι εικαστικός ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Από το 2017 διδάσκει ως Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής της Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Σπούδασε στην Α.Σ.Κ.Τ. (1992-1997) ζωγραφική, και γλυπτική, στα εργαστήρια των Δ. Μυταρά και Γ. Λάππα αντίστοιχα. Με υποτροφία του Ιδρύματος Λίλιαν Βουδούρη (1998-1999) παρακολούθησε κινηματογραφικές σπουδές και βίντεο τέχνη, στο εργαστήρι του Δ. Κόζαρη, στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Μπέργκαμο. Το 2003 ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο διετές Μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης» της Α.Σ.Κ.Τ. Το 2009 με υποτροφία του Ι.Κ.Υ εσωτερικού, υλοποιεί έρευνα στη γλυπτική υπό την επίβλεψη του Γ. Λάππα. Το έργο του έχει παρουσιαστεί σε πέντε ατομικές εκθέσεις, σε επιλεγμένα φεστιβάλ τέχνης, μουσεία και ιδρύματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Εύα Στεφανή

Η Εύα Στεφανή γεννήθηκε στις ΗΠΑ και ζει στην Αθήνα. Είναι καθηγήτρια κινηματογράφου στο τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής
Ενημέρωσης στο ΕΚΠΑ. Σπούδασε στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ και στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακές σπουδές θεωρίας κινηματογράφου και ανθρωπολογίας στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης (NYU) και κινηματογράφου με έμφαση στο ντοκιμαντέρ στη σχολή Ateliers Varan του Παρισιού και στη National Film & Television School της Μεγάλης Βρετανίας. Η διδακτορική της διατριβή αφορά τις αναπαραστάσεις της Ελλάδας στον εθνογραφικό κινηματογράφο (Πάντειο, 1997). Έχει σκηνοθετήσει πάνω από 30 ταινίες. Το έργο της έχει προβληθεί σε πολλά φεστιβάλ ανά τον κόσμο αποσπώντας διεθνείς διακρίσεις (Ober-hausen, Cinéma du Réel, FIPRESCI κ.ά.), ενώ κινηματογραφικά φεστιβάλ όπως το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους του Ομπερχάουζεν και το L’Europe autour de l’Europe και πανεπιστήμια όπως το New York University και το Columbia έχουν οργανώσει αφιερώματα στο έργο της. Από το 2000 και μετά έχει συμμετάσχει σε διεθνείς εικαστικές εκθέσεις, με σημαντικότερες την documenta14 και την Μπιενάλε της Βενετίας. Το τελευταίο της εικαστικό έργο, με τίτλο «Το Φωτεινό Σπήλαιο», είναι μια εγκατάσταση που δημιουργήθηκε μετά από ανάθεση του ΕΜΣΤ, στο πλαίσιο του κύκλου εκθέσεων «Κι αν οι γυναίκες κυβερνούσαν τον κόσμο;».

Αντώνης Στοαντζίκης

Ο Αντώνης Στοαντζίκης διδάσκει στο ΙΑ’ Εργαστήριο Ζωγραφικής της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών. Aπέκτησε το πτυχίο του στη Ζωγραφική, από την ΑΣΚΤ το 2011. Η διπλωματική του εργασία τιμήθηκε με το Βραβείο του Ιδρύματος Β&M Θεοχαράκη το 2013. Συνέχισε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στην Ολλανδία, με την υποστήριξη υποτροφίας από το Ίδρυμα Ι.Κ.Υ. Στο πλαίσιο προγράμματος ανταλλαγής το 2014, σπούδασε στο Hunter College στη Νέα Υόρκη. Πρόσφατα, ολοκλήρωσε το διδακτορικό του στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής με υποτροφία από τον ΕΛΚΕ. Από το 2010, ο Στοαντζίκης έχει παρουσιάσει το έργο του διεθνώς σε διάφορους φορείς και γκαλερί, όπως η BBA Gallery στο Βερολίνο, η Galerie Bart στο Άμστερνταμ, το KunstRAI στο Άμστερνταμ, το Laden für Nicht στη Λειψία, το Miniature Museum στο Άμστερνταμ και το Hydra School Projects στην Ελλάδα. Στα τελευταία του έργα, ο καλλιτέχνης, διερευνά τις πολλαπλές υφές με τη χρήση πολυμερούς πηλού και υγρού γυαλιού. Οι γλυπτικές μορφές που δημιουργεί, λειτουργούν ως μετα-ανθρώπινα απολιθώματα αποκαλύπτοντας μια μυστηριώδη και σταδιακή μεταμόρφωση της ύλης.

Κωνσταντίνος Τηλιγάδης

Ο Κωνσταντίνος Τηλιγάδης είναι Καθηγητής του Τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου, στο γνωστικό αντικείμενο: Ζωγραφική με εξειδίκευση στην Τρισδιάστατη Κινούμενη Ψηφιακή Αναπαράσταση (3D Animation) και ιδρυτικό μέλος, του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών με τίτλο «Οπτικοακουστικές Τέχνες στην Ψηφιακή Εποχή». Σπούδασε Ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Κάλων Τεχνών Αθήνας (1990-99) δίπλα στον Ν. Κεσανλή και σκηνογραφία στον Γ. Ζιάκα. Το διάστημα (1994-95) με Υποτροφία Ι.Κ.Υ, παρακολούθησε τα εργαστήρια ζωγραφικής, γλυπτικής και φωτογραφίας στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Σεβίλλης. Το 2003 ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο διετές Μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης» της Α.Σ.Κ.Τ. Το εικαστικό του έργο εστιάζει στην έρευνα μεταξύ Τέχνης-Τεχνολογίας. Έχει λάβει μέρος σε πολλές εκθέσεις οργανωμένες από Επιμελητές/τριες, σε επιλεγμένους χώρους όπως Μουσεία Τέχνης, και Φεστιβάλ Τέχνης. Έχει βραβευθεί με το Διεθνές Βραβείο το (2004) ΄Olympic Truce Through Painting, Συρία. Έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές, Μουσεία στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Έχει συμμετάσχει με ανακοινώσεις σε Επιστημονικά Συνέδρια, ακαδημαϊκής και διεπιστημονικής καλλιτεχνικής έρευνας .

Διονύσης Χριστοφιλογιάννης

Ο Διονύσης Χριστοφιλογιάννης είναι καθηγητής στο τμήμα Visual Arts του American College of Greece – DEREE. Σπούδασε ζωγραφική στη Σχολή Καλών Τεχνών Cluj Napoca στη Ρουμανία (MA και PhD), βιομηχανικό σχέδιο στο Strathclyde University της Σκωτίας (ΜΑ) και μηχανολογία στο Sheffield Hallam University της Αγγλίας (BSc). Έχει συμμετάσχει σε σημαντικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ατομικές στο Muzeul de Artă Cluj-Napoca, Romania, Nakagawa Gallery– Tokyo κ.α. και ομαδικές όπως “Tirana Open 1” σε επιμέλεια του Helidon Gjergji, “(OUT)TOPIAS“ στο Μουσείο Μπενάκη σε επιμέλεια του Θάνου Βόβολη, “Beauty is the Method“ σε επιμέλεια του Σωτήρη Μπαχτσετζή, “Uber-Bodies” at Hydra School Projects σε επιμέλεια του Δημήτρη Αντωνίτση, “The Red and White flag Project” parallel on Biennale4, Thessaloniki σε επιμέλεια του Νίκου Χαραλαμπίδη, “In the Studio στην Kunsthalle Athens, “SelfConcious” σε επιμέλεια του Σωτήρη Μπαχτσετζή, “Civilisation (genres and cases)” σε επιμέλεια του Αλέξιου Παπαζαχαρία, “Lustlands, Vol.II – On The Great Eastern (after Andreas Embiricos)”, σε επιμέλεια της Νάντιας Αργυροπούλου, κ.α. Εχει συν-επιμεληθεί πολλές εκθέσεις, ενώ ως σκηνογράφος έχει συνεργαστεί με σημαντικούς σκηνοθέτες όπως, τον Razvan Mazilu και τον Robert Wilson, κ.α. Ήταν ο ιδρυτής των Daily Lazy Projects (2012-13) και artist/coordinator της White House Biennial (2013-15), παράλληλα από το 2017, διευθύνει το νέο χώρο τέχνης Space 52 .

Scroll to Top